Na talerzu modelki: mus z kaszy jaglanej

5/03/2014
Majówka zaskoczyła nas zimnem i deszczem. Przyznaję bez bicia, że na wyjeździe odpuściłam totalnie moje zdrowe nawyki - zagryzam gorycz piwa tłustymi chipsami. Dla tych z was, którzy są bardziej wytrwali w trzymaniu odpowiedniej diety podaję dziś przepis na zdrowy i przepyszny deser. Możecie go zajadać bez wyrzutów sumienia :)


MUS Z KASZY JAGLANEJ

szklanka kaszy jaglanej
2 szklanki mleka
2 łyżki miodu
łyżka gorzkiego kakao

Kaszę opłukuję zimną wodą, a następnie zalewam wrzątkiem. W garnku podgrzewam mleko, dodaję kaszę, gotuję ok. 20 minut do momentu wchłonięcia płynu i odstawiam do przestygnięcia. Ostudzoną kaszę przekładam do blendera, dolewam odrobinę mleka, dodaję kakao, miód i dokładnie miksuję. 
Moja propozycja podania: 
Szklankę napełniłam warstwą domowego dżemu truskawkowego, musu, kawałkami jabłka, siemieniem lnianym, jagodami goji/serkiem truskawkowym i tartą gorzką czekoladą.

15 komentarzy:

  1. ładnie wygląda :) ja kiedyś próbowałam z kaszą jaglaną, ale totalny niewypał wyszedł, pływało toto po talerzu i smaku nie miało za grosz :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dorzucasz je do gotujacej sie kaszy? :)

      Usuń
    2. Tak. Gotuje razem ze wszystkim i do blendera, a w opcji bez blendera też , wtedy taka zupa nadaje słodkawy smak owsiance ( bo z nią też daktyle smakują wyśmienicie :) ) bądź z kaszą.

      Usuń
  3. Uwielbiam kaszę jaglaną. Z pewnością skorzystam z przepisu. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dopiero zaczynam przygodę z kaszami i bardzo mi się podoba ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo, cudo :) Uwielbiam tego typu musy, kasza jaglana pasuje do nich znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  6. aaa! proszę o więcej takich przepisów! było pyszne;) dzięki :pp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało! Na zdrowie :)

      Usuń
  7. uwielbiam piwo (chipsy nie) więc wirtualna piątka! :D
    a przekąska/deser-pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm, świetnie wygląda. Może w przypływie chęci na zdrowe jedzonko wykorzystam przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam kaszę jaglana:-)
    http://okiemmalejmi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam Cie za ten przepis :D właśnie zrobiłam, pycha!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SZABLONY RZECZYLADNIEJSZE.PL